The Nordic advertising market grows again
I 2025 forventes annonse markedet å vokse med 3,3 %, og dermed nå en totalomsetning på nesten 27 milliarder kroner.
I løpet av årets andre kvartal har veksten på annonsemarkedet tydelig økt etter å ha vært stabil rundt null i en lengre periode.
In 2023 the Nordic advertising market is in recession. Investments amounted to 9,7 billion Euro, a decrease of -6,7% with current exchange rates applied. When adjusted for exchange rate effects, a more modest decrease of -1,0% is registered as compared 2022.
The report contains statistics concerning advertising investment per media channel (newspapers, magazines, outdoor, TV, radio, cinema, internet - split into display, search and directories/classifieds) in Sweden, Norway, Finland and Denmark during 2019 - 2023 first half. 34 pages. In English. Get it here.
Etter en avventende start venter en mer positiv utvikling for annonsemarkedet.
Fortsatt stille og rolig på annonsemarkedet i begynnelsen av 2024.
Annonsemarkedet bremset opp i løpet av 2023, men viste fortsatt en forsiktig nominell vekst.
IRM publiserer prognose for annonseinvesteringer 2024
Beskjeden vekst på annonsemarkedet i fjerde kvartal.